Sponsor

ads header

ADVANCE: LUMINOUS DAILY ROADMAP - LDR

"Apakah yang dimaksubkan dengan LDR ni?"

"Long distance relationship ke?"

"Eh .. bukan .. salah .. salah .."

Hahaha .. jadi apakah yang dimaksubkan dengan LDR untuk forex trader ni? Jawapannya adalah .. LUMINOUS DAILY ROADMAP atau ringkasnya adalah LDR merupakan satu jadual pertukaran trend atau sambungan trend yang lebih besar. LDR biasa berlaku semasa sesi LONDON OPEN dan berterusan sehingga NEW YORK OPEN.


APA YANG AKAN BERLAKU KETIKA LDR NI?

LDR akan menyebabkan berlakunya satu pergerakan besar dalam market. Dan biasanya ia akan berlaku samaada pada tarikh yang diberikan, sehari sebelum atau sehari selepas tarikh tersebut.


BOLEH KE NAK TRADE LDR NI?

Boleh je kalau korang nak trade semasa LDR ni .. namun dinasihatkan agar korang menggunakan saiz lot yang lebih kecil kerana dijangkakan akan berlaku pergerakan yang besarkan? Jadi kalau korang guna lot dinasour tu maka potensi untuk akaun trading korang blow atau MC adalah tinggi.

Kadang-kadang duduk memerhati pergerakan market sahaja ketika pergerakan laju juga disebut sebagai strategi trading. Bukanlah bermaksub setiap masa korang perlu entry kan. Bila dah ada setup yang betul-betul ikut SOP teknik korang tu, korang entry la betul-betul. Jangan buat-buat ada setup pula dah la yea.


JOM TENGOK JADUAL LDR DI BAWAH NI ..

Source: fb Monika Zok

Cuba korang perhatikan apa yang berlaku pada setiap tarikh yang ada pada jadual tu ye.


Dapat sesuatu daripada artikel ni? Andai dirasakan artikel ini bermanfaat untuk korang dan sobat2, sila KOMEN dan SHARE ye. Sharing is caring ..

1 comment: